Heeft u een vraag over glas? Wij geven helder antwoord.
Bij Glaspunt begrijpen we dat glas vervangen, isoleren of herstellen soms vragen oproept. Op deze pagina vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Zo weet u precies waar u aan toe bent. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op – we helpen u graag verder.
Het proces: van aanvraag tot plaatsing
Hoelang duurt het voordat het glas wordt ingemeten?
Het duurt gemiddeld een week voordat het glas wordt ingemeten. Dit is afhankelijk van de drukte van de planning. In de vakantieperiodes kan dit afwijken.
Hoelang moet ik wachten tot mijn glas geplaatst kan worden?
Wanneer u urgente glasschade heeft komt de glaszetter dezelfde dag nog langs om de situatie veilig te stellen. Enkel glas kan vaak meteen geplaatst worden. Dubbel glas, HR++ glas en triple glas worden altijd op maat gemaakt en moeten besteld worden. Afhankelijk van de leverancier is de levertijd gemiddeld 4 weken. De gemiddelde doorlooptijd varieert per regio.
Moet ik thuisblijven als de glaszetter langskomt?
Onze glaszetters bellen u altijd wanneer zij onderweg zijn naar u, zodat u niet de gehele dag thuis hoeft te blijven. Het is belangrijk dat er iemand aanwezig is, zodat de glaszetter toegang heeft tot het pand of de woning om de werkzaamheden uit te voeren. Ook dient de werkbon na afloop ondertekend te worden.
Waarom is er soms een kraan nodig bij het plaatsen van glas?
Soms is een kraan nodig om een ruit veilig te kunnen plaatsen. Dat kan komen door het gewicht van het glas of omdat de locatie lastig te bereiken is. Dubbel glas of HR++ glas weegt al snel tientallen kilo’s. Arbo-regels bepalen hoeveel een glaszetter maximaal mag tillen – en bij zwaardere ruiten of onhandige situaties zetten we daarom een kraan in.
Een kraan is bijvoorbeeld nodig als:
- het glas niet door het pand past;
- de ruit op een hogere verdieping zit, zoals de 3e etage van een appartementencomplex;
- de ruit niet in de lift past.
Zo zorgen we ervoor dat het glas veilig én zonder schade wordt geplaatst.
Wanneer komt de glaszetter langs?
Bij urgente glasschade komen wij dezelfde dag nog bij u langs. Onze glaszetters nemen altijd telefonisch contact met u op zodra zij onderweg zijn.
Gaat het om niet-urgente schade of wilt u uw woning verduurzamen met nieuw glas? Dan plannen wij in overleg met u een afspraak in. Ook dan belt de glaszetter op de dag van de afspraak wanneer hij onderweg is.
Waar kan ik glascleaners bestellen?
U kunt uw glascleaners bestellen door het contactformulier in te vullen of door uw bestelling telefonisch aan ons door te geven. De minimale afname is 2 flessen. Lees meer over onze Glaspunt Glascleaner.
Glaskennis
Kan elke glassoort meteen geplaatst worden?
Enkel glas kan vaak meteen geplaatst worden. Dubbel glas wordt altijd op maat gemaakt en moet besteld worden. Afhankelijk van de leverancier is de levertijd gemiddeld 4 weken.
Administratie en facturatie
Regelt Glaspunt alles met de verzekering?
Heeft u glasschade? Dan is de kans groot dat uw verzekering de kosten vergoedt. Om het u makkelijk te maken, kunnen wij de factuur rechtstreeks naar uw verzekeraar sturen. Hiervoor vult u de akte van cessie in en stuurt deze naar ons terug. Let op: u blijft altijd eindverantwoordelijk voor de betaling. Als de verzekeraar de schade om welke reden dan ook niet vergoedt, dan dient u de factuur zelf te betalen. Download hier de akte van cessie.
Hoe kan ik mijn tenaamstelling wijzigen?
Wilt u de naam op de factuur aanpassen omdat de betaler en opdrachtgever verschillen? Geen probleem! Wij kunnen de tenaamstelling wijzigen zodra we een ondertekende schriftelijke bevestiging ontvangen van de persoon of het bedrijf dat verantwoordelijk is.
U kunt daarvoor onderstaande tekst gebruiken:
(Naam) geeft hierbij opdracht aan Glaspunt om order (ordernummer) uit te voeren.
(Handtekening)
(Datum)
Zodra wij deze bevestiging hebben ontvangen, passen we de tenaamstelling zo snel mogelijk aan.
Waarom worden er autokosten berekend?
Wij brengen per order eenmalig autokosten in rekening, ongeacht hoe vaak onze glaszetter bij u langskomt. Dit is een vast tarief en staat los van de afstand die we rijden. Glaspunt kiest ervoor om deze kosten apart te vermelden, zodat u precies weet waar u voor betaalt. Zo blijven we transparant over onze prijzen. In dit tarief zitten onder andere:
- de autoverzekering;
- afschrijvingskosten van onze servicebus;
- en een kilometervergoeding.
Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?
Wat jammer om te horen dat u niet tevreden bent. We lossen het graag voor u op. U kunt uw klacht mailen naar klacht@glas.nl. Vermeld hierbij alstublieft uw ordernummer, zodat we uw melding snel kunnen terugvinden. Zodra wij uw bericht ontvangen, nemen we uw klacht in behandeling en zoeken we samen naar een passende oplossing.
Over Glaspunt
Haalt Glaspunt tijdelijk glas uit woningen voor bijvoorbeeld een verhuizing?
Nee, Glaspunt verwijdert geen glas voor tijdelijke situaties zoals een verhuizing. Soms is het onmogelijk om iets te vervoeren of verplaatsen door uw woning. Het kan dan nodig zijn om uw ruit eruit te halen. Glaspunt is gespecialiseerd in het plaatsen van nieuwe ruiten voor glasschadeherstel of verduurzaming.
Kan ik het glas ophalen?
Glaspunt heeft meerdere regiokantoren in Nederland. Het is mogelijk om op afspraak uw bestelde glas af te halen op deze locaties.
Fabriceert Glaspunt dubbel glas van groot formaat?
Ja, wij leveren dubbel glas met grote afmetingen. We spreken van Jumbo beglazing als het formaat groter is dan 500 x 270 cm.
Wat is een spoedmelding of urgente glasschade voor Glaspunt?
Wanneer uw ruit dusdanig beschadigd is en dit een onveilige situatie creëert zien we dit als urgente glasschade. Een situatie moet dan veilig gesteld worden en we behandelen dit als een spoedmelding. De glaszetter komt dezelfde dag bij u langs. In de avond of nacht is het vaak niet wenselijk direct een nieuwe ruit te plaatsen. Er wordt dan eerst een noodvoorziening geplaatst en vervolgens bestellen we het gewenste glas.
U kunt ons dag en nacht inschakelen om uw glasschade te repareren, waardoor uw woning of bedrijfspand weer goed afgesloten kan worden.